Опис
ПРЕДГОВОР
Установљена Христом на Тајној Вечери, Црква доживљава актуализацију на дан Педесетнице, када су ученици Христови савршили прву Евхаристију. Првом творењу од Бога у Сину и кроз Сина одговара ново творење “у Христу” у Духу и кроз Духа. Старозаветном ученичком ишчекивању месијанског царства Христос супроставља чекање “обећања Духа” (ДАп.1,4). Од Свете Педесетнице отпочиње творачко деловање Духа. Дух већ делује, и зато Царсвтво не само што ће доћи, него је већ дошло, пошто је Дух залог тога Царства. У Духу и кроз Духа отпочело је постојање Цркви. На Свету Педесетницу ученици су били напојени Духом “у једно тело” (1 Кор. 12,13), којим су се нашли у Евхаристији, која се савршава у Духу и кроз Духа. То је она “жртва духовна” што се приноси “у дому духовном” (1 Петр. 2,5). Она је “духовна”, будући да сама Црква припада новом еону (=веку).
Народ Божији, који је Бог Себи образовао у Новом Завету, сабира се Богом у Телу Христовом. Зидање крштених у “једно Тело” обавља се на Евхаристији. Зато је Евхаристија, како учи Дионисије Ареопагит, Тајна сабрања, а сабрање народа Божијег “у Христу” јесте Црква. Учешће у “тајни сабрања” јесте пројављивање живота Цркве и живота у Цркви. Евхаристија је центар према коме све стреми и у коме се све стиче. “Ово је Тело Моје”, али тело се остварује Евхаристији…